연세대학교 문과대학

모바일 메뉴 열기
 
전체메뉴
모바일 메뉴 닫기
 

커뮤니티 Community

공지사항(입·퇴사) Apply Notice

제목
[한/E/中] 2025-1학기 생활관 퇴사 안내 / Notice of Dormitory Move-Out for the 2025 Spring Semester/2025年春季学期宿舍退宿通知
작성일
2025.05.23
작성자
원주생활관
게시글 내용

<2025-1학기 생활관 퇴사 안내>


1. 대상자: 생활관 입사생 전원

 ※ 계절학기(23박) 신청자: 퇴사 처리 후 6. 29.(일) 13:00 이후에 다시 입사

 ※ 장기입사(64박) 신청자: 퇴사 처리 후 6. 24.(화) 18:00 이후에 다시 입사


2. 퇴사기한: 2024. 6. 24.(화) 오전 11:00까지



3. 퇴사 안내

 가. 퇴사 절차

 방 청소 및 짐 정리 ▶ 연세포털-입/퇴사처리 메뉴를 통해 "퇴사 처리" ▶ 각 학사 안내실 방문 ▶ ① 카드키 반납, ② 퇴사 서명 ▶ 퇴사 완료



“퇴사 처리” 

1) 방법: 연세포털 로그인 > 기숙사 > "입/퇴사 처리" 메뉴

2) 내용: 퇴사일 작성, 생활관 시설물 및 비품 불량․파손 여부 체크

※ 퇴사 처리 기한 이후 카드키 및 방 시설(비품) 파손이 발견될 경우 수수료가 부과될 수 있습니다.

※ 퇴사점검표 비품/시설물 점검 리스트: 냉장고 청소/파손 여부, 방비, 건조대, 의자, 책상, 책꽂이, 침대, 옷장, 변기솔, 방청소, 샤워헤드 복구 여부*, 기타(화장실청소 등)


* 개인용 샤워헤드 사용 시 퇴실 시에는 기존 샤워헤드로 복구



카드키 반납

퇴사시 안내실에 카드키를 반납하지 않을 경우, 증명 발급이 제한*됩니다.


*증명 발급 제한: 성적 증명서 등 각종 학교 발행 증명서 발급이 제한됨



 

 나. 퇴사 후 특별 점검 사항

   1) 위 퇴사기한 이후 방에 남아있는 짐은 버린 것으로 간주하여 폐기 처리

   2) 방 및 화장실 청소 불량 시 벌점 부여

   3) 주류 반입 및 실내 흡연의 증거가 명백한 경우 (예: 빈 술병, 담배냄새 밴 방, 담배꽁초 발견 등) 벌점 부여 및 다음 학기 입사 제한


 다. 외부인 출입

   1) 대상: 짐을 옮기기 위해 외부인(친구, 선후배, 부모님 등)의 도움을 받아야할 경우 정해진 시간에 가능

   2) 허용 기간

     6월 22일(일) / 23일(월): 10:00 ~ 20:00

     6월 24일(화): 9:00 ~ 11:00

     * 시험이 끝나지 않은 사생들이 있을 수 있으므로, 불편을 주지 않도록 필히 주의 바랍니다.


라. 주의사항: 카드키를 비롯하여 생활관에서 지급한 모든 물품은 각 안내실에 본인이 직접 반납·확인하고, 퇴사하시기 바랍니다. (분실, 파손 시 직접 수수료 납부)



4. 짐 보관 안내

 가. 대상자: 계절학기 입사예정자 및 외국인 학생 중 25년도 2학기 입사 예정자


 나. 보관 기간

   1) 계절학기 입사예정자: 6. 13.(금) ~ 6. 29.(일)까지 청연1, 청연2학사 세미나실에 짐 보관 가능

   2) 외국인 학생 중 25년도 2학기 입사 예정자: 6. 13.(금) ~ 9. 2.(화)까지 각 학사 짐 보관장소에 보관 가능

     ※ 보관기간 내에 찾아가지 않은 짐은 바로 폐기하며, 연장 보관은 불가능합니다.


 다. 자세한 사항은 관련 공지사항을 꼭 확인하시기 바랍니다.

   [2025-여름학기 짐 보관 안내] https://wjdorm.yonsei.ac.kr/wjdorm/board/notice.do?mode=view&articleNo=63420&article.offset=0&articleLimit=10


5. 기타 문의사항

 가. 이메일: dormi123@yonsei.ac.kr (정규학기), mjdorm@yonsei.ac.kr (방학 중)

 나. 생활관 홈페이지: https://wjdorm.yonsei.ac.kr - 상담게시판 Q&A

 다. 전화: 033)760-5300 (평일 09:00~17:00, 점심시간 12:00~13:00는 제외)



Notice of Dormitory Move-Out for 2025 Spring Semester



1. Eligible Students: All current dormitory residents

 ※ Students applying for the summer session (23 nights): Must move out and re-enter after June 29 (Sun) 13:00
 ※ Students applying for long-term stay (64 nights): Must move out and re-enter after June 24 (Tue) 18:00


2. Move-Out Deadline: By 11:00 AM on June 24, 2025 (Tuesday)


3. Move-Out Instructions

A. Procedure
Clean your room and organize belongings ▶ Log in to Yonsei Portal → “Check-in/Check-out[퇴사처리]” menu → Complete "Move-Out Processing" ▶ Visit the dorm office ▶ Return key card + Sign move-out form ▶ Move-out complete


“Check-in/Check-out[퇴사처리]” Details

  1. How to: Yonsei Portal → Dormitory → “Check-in/Check-out”
  2. Required info: Enter move-out date, check for any facility damage or missing items

※ If any key card or room item damage is found after the deadline, a fee will be charged.
※ Move-out checklist includes: Refrigerator (clean/damage), mosquito net, drying rack, chair, desk, bookshelf, bed, wardrobe, toilet brush, room cleanliness, showerhead restoration*, etc.

  •   * If a personal showerhead was used, please reinstall the original before leaving.


Key Card Return
If the key card is not returned at the dorm office, certificate issuance will be restricted

  • Restricted documents: Transcripts, enrollment certificates, etc.


B. Post-Move-Out Inspection

  1.  1) Items left in rooms after the deadline will be discarded
  2.  2) Penalty points will be issued for poor room or bathroom cleaning
  3.  3) Evidence of alcohol or smoking indoors (e.g., empty bottles, cigarette smell, cigarette butts) will result in penalty points and restriction from dorm entry next semester


C. External Helpers

  1.  1) External helpers (friends, seniors, parents) may assist with moving items only during designated times
  2.  2) Allowed entry times:
  •    June 22 (Sun) / 23 (Mon): 10:00 – 20:00
  •    June 24 (Tue): 9:00 – 11:00
         ※ Be mindful that some residents may still be taking exams.

D. Caution: All items provided by the dormitory (including the key card) must be returned in person to the dorm office. Any loss or damage will incur a fee.


4. Storage Guide

A. Eligible Students

  •   Summer session residents
  •   International students re-entering in the second semester of 2025

B. Storage Period

  1.  1) Summer session residents: June 13 (Fri) – June 29 (Sun) → Storage available in Cheongyeon 1 & 2 seminar rooms
  2.  2) International students (2nd semester returnees): June 13 (Fri) – September 2 (Tue) → Storage available in designated dorm storage areas

  ※ Unclaimed items after the storage period will be discarded. No extensions allowed.


C. Please check the official notice for details:
[2025 Summer Storage Notice]
🔗 https://wjdorm.yonsei.ac.kr/wjdorm/board/notice.do?mode=view&articleNo=63420&article.offset=0&articleLimit=10


5. Inquiries

A. Email:

  Regular semester: dormi123@yonsei.ac.kr

B. Dormitory website: https://wjdorm.yonsei.ac.kr → Q&A board

C. Phone: +82-33-760-5300 (Weekdays 09:00–17:00, lunch break 12:00–13:00)


<2025年春季学期宿舍退宿通知>


1. 对象:所有宿舍在住学生

 ※ 申请暑期学期(23晚)者:退宿后可于6月29日(星期日)13:00后重新入住
 ※ 申请长期入住(64晚)者:退宿后可于6月24日(星期二)18:00后重新入住


2. 退宿截止时间:2025年6月24日(星期二)上午11点前


3. 退宿指南

A. 退宿流程
打扫房间并整理行李 ▶ 登录延世门户 → “入住/退宿处理”菜单 → 完成“退宿处理[퇴사처리]” ▶ 前往各学舍值班室 ▶ 交还门卡 + 签署退宿表 ▶ 完成退宿


“退宿处理[퇴사처리]”内容
 1)操作方法:延世门户 → 宿舍 → “入住/退宿处理”
 2)内容:填写退宿日期、确认设施及家具是否损坏

  ※ 若在退宿截止后发现卡或设备损坏,将收取相关费用
  ※ 检查项目包括:冰箱清洁/损坏、蚊帐、晾衣架、椅子、书桌、书架、床、衣柜、马桶刷、房间清洁、淋浴喷头恢复*、其他(如浴室清洁)

  • * 使用个人淋浴喷头者,请在退宿前恢复原状


门卡返还
若未在退宿时归还门卡,将限制开具学校证明

  • 包括成绩单、在学证明等



B. 退宿后特别检查事项
 1)退宿截止后遗留的物品将视为废弃物并处理
 2)房间或浴室清洁不彻底将被扣分
 3)若发现明确饮酒或吸烟痕迹(如空酒瓶、烟味、烟蒂等),将被扣分并限制下学期入住


C. 外部人员协助搬运规定
 1)如需朋友、学长姐或父母等协助搬运行李,仅可在规定时间内出入宿舍
 2)允许时间:

  •   6月22日(星期日)/ 23日(星期一):10:00 – 20:00
  •   6月24日(星期二):9:00 – 11:00
       ※ 考虑部分学生尚未考试,请勿打扰他人

D. 注意事项
包括门卡在内的所有宿舍物品,需本人亲自到值班室归还并确认。如有遗失或损坏,将由本人承担费用。


4. 行李寄存指南

A. 对象

  •   暑期入住学生
  •   拟于2025年第二学期再次入住的外国留学生

B. 寄存时间
1)暑期入住者:6月13日(星期五)~ 6月29日(星期日) → 可寄存在清延1/2舍研讨室
2)2025年第二学期预入住的外国学生:6月13日(星期五)~ 9月2日(星期二) → 可寄存在各学舍指定区域

※ 逾期未取的行李将被立即处理,不接受延期


C. 请务必查阅公告详情:
[2025暑期行李寄存通知]
🔗 https://wjdorm.yonsei.ac.kr/wjdorm/board/notice.do?mode=view&articleNo=63420&article.offset=0&articleLimit=10


5. 咨询方式

A. 电子邮箱:

B. 宿舍官网:https://wjdorm.yonsei.ac.kr → Q&A 咨询栏

C. 电话:033-760-5300(工作日09:00–17:00,中午12:00–13:00休息)