- 제목
- [한/E] 2023-2학기 원주생활관 공실에 따른 선착순 추가 입사 신청 안내 / Notice for Additional Dormitory Application for Fall, 2023 due to Vacancy
- 작성일
- 2023.08.21
- 작성자
- 원주생활관
- 게시글 내용
-
2023-2학기 원주생활관 공실에 따른 선착순 추가 입사 신청 안내
원주생활관에서는 등록 취소 및 환불 신청으로 인하여 공실이 발생한 일부학사에 한해 선착순 추가 입사 신청을 진행합니다.
다만, 정확한 입사일은 아직 확정되지 않았으므로 추가 입사 신청서 접수 후, 생활관에서 개별 연락을 통해 확정된 입사일정을 통보하면 입사를 진행해주시기 바랍니다.
※ 담당자 부재로, "8/30(수) 15시 이후 ~ 9/10(일) 까지"의 접수 분에 대한 등록(입사비납부)안내는 9월 13(수) 오후에 드릴 예정입니다.
1. 추가 신청 대상: 연세대학교 미래캠퍼스 재학생 중 2023-2학기 입사 희망자
- 입사제한자도 추가 입사 신청 가능
※ 단, 2023-1학기, 2023-여름학기 강제 퇴사자는 추가신청 대상에서 제외
※ 직전학기 성적(GPA 1.74이하) 제한 또는 2023-2학기 휴학에 따른 입사제한자 → 본문 하단의 ‘학업계획서’ 양식을 받아 작성 후 ‘첨부파일’란에 첨부 및 제출
※ 상벌점 누계 –10점 이하에 따른 입사제한자 → 본문 하단의 ‘봉사활동 계획서’ 양식을 받아 작성 후 ‘첨부파일’란에 첨부 및 제출
2. 신청 기간: 2023. 08. 28.(월) 13:00 ~ 2023.11.24 (금) 18:00
※ 선착순 신청
※ 추가입사신청서 제출한 학생은 생활관의 선발결과 및 등록 안내문자를 기다려 주시기 바랍니다.
3. 신청방법: 구글 설문 정규학기 ‘추가입사’신청서 → https://forms.gle/3oNj3HUTBgc6wSah6
※ 연세메일(지메일) 로그인이 필수적으로 필요하니 참고 바랍니다.
※ 정보를 오입력할 경우 추가입사신청 대상에서 제외될 수 있으니 인적사항 정확히 작성해주십시오.
4. 거주 기간: 개별 안내된 입사일 13:00 ~ 12. 22.(목) 낮 12:00
※ 추가신청은 매주 수요일 오후 13시까지 접수받으며, 등록(입사비 납부)는 매주 목요일 오후 13시까지 진행
※ 등록 확인 후, 입사일은 해당하는 주의 토요일로 일괄 지정됨(개별 지정 불가)
5. 신청 가능 학사
- 여: 매지2학사, 매지3학사, 세연학사(2인실, 3인실), 청연학사
- 남: 매지1학사(2인실, 3인실), 매지3학사, 세연학사(2인실, 3인실), 청연학사
구분
1일 단가
신청구분(구글폼)
비고
특이사항
공통사항
매지1,2학사
- 매지학사 3인실
4,860원
매지학사3인실
층별 공용 화장실 및 샤워실
중앙 냉·난방 / 침대, 책상, 옷장, 신발장, 소형 냉장고 구비
매지3학사
- 매지학사 4인실 (*3인1실)
5,190원
*매지학사4인실
1학년 RC 신청불가
세연학사 3인실
7,290원
세연학사3인실
1학년 RC 여학생 신청불가
호실 내 일체형 화장실
세연학사 2인실
9,890원
세연학사2인실
1학년 RC 신청불가
청연학사 3인실
9,890원
청연학사3인실
호실 내 분리형
화장실 및 샤워실
6. 입사비 환불 규정 안내
구분
기간
입사기간 중 취소
(일부 환불)
입사기간의 80%가 지나지 않았을 경우
[입사비 - (위약금 + 입사 기간 사용료)]의 금액 환불
※ 위약금 = 입사비의 20% (1원 단위 절사)
※ 방법: 연세포탈-로그인-기숙사-“중도퇴사신청” 메뉴에서 퇴사신청 접수
※ 입사기간은 실제 입사일과는 무관하게 공식 입사일인 8/27(일)부터 산출되니 주의 바랍니다.
※ 입사 기간은 박 수를 기준으로 계산되며, 1박 단가는 위의 입사비 안내에서 확인 가능합니다.
※ 강제퇴사된 경우에는 6개월 이내에 재입사 할 수 없으며, 환불은 공식 입사일로부터 13주차까지는 납부된 입사비에서 위약금(입사비의 20%)을 공제한 후 잔여일수 환불금액의 70%가 환불됩니다. 단, 13주차 이후 강제퇴사 시 환불금액은 없습니다.
환불 불가
입사기간의 80%가 지난 후에는 환불 불가
※ 추가입사자의 경우, 환불금액 및 환불가능 기간이 입사일에 따라 상이하다는 점을 미리 안내드립니다.
※ 학기 중에 퇴사할 경우 퇴사 및 환불 신청서를 작성하여 제출하고, 절차에 따라 퇴사합니다.
※ 비대면 수업 또는 개인사정으로 인해 입사 신청한 학생이 기숙사에 실제 입사하지 않더라도 자동적으로 전액 환불이 진행되지는 않습니다. 환불은 학생이 직접 신청해주셔야 진행되며, 환불규정은 아래를 확인해주시기 바랍니다.
※ 환불 신청 방법: 생활관 홈페이지 → 서식 자료실 → ‘퇴사 및 환불 신청서’ 게시글 → 구글 폼 작성
※ 환불은 신청서가 접수되고 약 2~3주 정도 소요될 수 있으니 참고해주시기 바랍니다.
7. 입사 시 필수 제출서류, 입사 절차 등 입사 관련 유의사항은 아래 생활관 공지사항을 참고 바랍니다.
https://wjdorm.yonsei.ac.kr/wjdorm/board/notice.do?mode=view&articleNo=56612&article.offset=0&articleLimit=10
8. 기타 문의사항은 생활관 사무실로 문의하시기 바랍니다.
가. 정규학기 이메일: dormi123@yonsei.ac.kr
나. 생활관 홈페이지(https://wjdorm.yonsei.ac.kr) - 상담 게시판
다. 전화: 033)760-5300 (평일 09:00~17:00)
※ 정규학기 이메일 또는 생활관 홈페이지 상담게시판을 이용하시면, 보다 정확한 답변을 받으실 수 있습니다.
원 주 생 활 관
Notice for Additional Dormitory Application for Fall, 2023 due to Vacancy
Wonju Housing Office is carrying out first-come-first-served based additional application for vacancies in certain dorms due to registration cancellation and refund.
The exact date of "Check-in" has not been confirmed yet.
So please apply for the additional application and you can check in the dorm after getting the exact date of "Check-in" from wonju housing office.
After the application, the result notice will be given individually within 2~3 days.
For the students willing to live in the dormitory for the Fall semester of 2023, please be aware of the information below and complete the application.
1. Additional Application Subject: Students unselected for the dormitory residency for Fall, 2023.
※ If there is a selection history in the 2023-2 semester, additional applications cannot be accepted
2. Application Period: 2023. 08. 28.(Mon) 13:00 ~ 2023.11.24 (FRI) 18:00
※ first come, first served
※ After the application, the result notice will be given individually within 2~3 days.
3. How to apply: Apply through Google form by “first-come-first-served basis”
※ Link to apply: https://forms.gle/3oNj3HUTBgc6wSah6
※ Room assignment will be based on the student’s application in order, but for the case of excess, students will be assigned to other dorm with vacancy.
※ Please note that Google login is essential to prevent duplicate applications.
(can login using Yonsei-mail, @yonsei.ac.kr)
※ Result notice will be given individually within two days after the application
4. Residency Period: The date of "Check-in" (individually notified) 13:00 ~ 12. 22.(Thu) 12:00(Noon)
※ Residency Period will be given individually (Phone, E-mail)
※ Students cannot check-in before the residency period, and any outsiders are not allowed to enter dormitory to prevent the spread of COVID-19.
※ Additional applications are accepted by 1:00 p.m. every Wednesday, and registration (payment of entry fee) is conducted by 1:00 p.m. every Thursday.
※ After confirmation of registration,the date of "Check-in" is designated as Saturday of the week.5. Applicable Dorm
Type
Dorm Fee per night
Applying code
(Yonsei Portal)
Remarks
Differemce
Common
Maeji 3 Dorm
Maeji Quadruple
(*3 person per room)
5,190 Won
*Maeji Quadruple
Not applicable for freshmen
Public Restroom and Shower Room
Air-conditioning & Heater support / Bed, Desk, Closet, Drawer, Refrigerator
Maeji 1‧2 Dorm
- Maeji Triple
4,860 Won
Maeji Triple
Seiyon Triple
7,290 Won
Seiyon Triple
Not applicable for freshmen female students
All-in-one bathroom
per room
Seiyon Double
9,890 Won
Seiyon Double
Not applicable for freshmen
Cheongyeon 1‧2 Dorm
- Cheongyeon Triple
9,890 Won
Cheongyeon Triple
Restroom and Shower Room
per room
5. Refund Policy
Type
Period
Cancel during check-in period
(Partial Refund)
If 80% of the residency period has not passed
[Dorm fee - (Cancellation charge + Calculated fee)]
※ Cancellation fee = 20% of dorm fee
※ How to : Yonsei Portal-Dormitory-Application for "중도퇴사신청"(Apply for Early check-out)
※ Days will be calculated from Aug. 27th( the official date of check-in), regardless of the actual date of your check-in.
※ Days will be calculated by nights.
※ If you were expelled, you cannot apply to the dorm within 6 months. And until the 13th week from the start of residency period, there will be partial refund. However, there is not refund after the 13th week.
No Refund
No refund after 80% of the residency period has passed
※ For the details of refund policy, please check ‘Guidelines for Refund Policy’.
※ Refund procedures may take 2~3 weeks.
6. Please check “Wonju Housing Office website → additional application notice” for more information:
https://wjdorm.yonsei.ac.kr/wjdorm/board/notice.do?mode=view&articleNo=56612&article.offset=0&articleLimit=10
7. For further information
A. wjdorm.yonsei.ac.kr → 커뮤니티 → 상담게시판
B. E-mail for regular semester: dormi123@yonsei.ac.kr
C. ☎ 033)760-5300 (Weekday 09:00~17:00 / Lunch time – 12:00~13:00)
Yonsei Univ. Wonju Housing Office